cheader

シラバス詳細照会

シラバス詳細照会

  • 講義要項やWebシラバスの記載内容は、登録された受講生の人数や理解度に応じて、授業開始後に変更となる可能性があります。

main start

授業情報

開講年度 2019年度 開講箇所 教育学部
科目名
Foreign Language in the Elementary School (FLES)

担当教員 オオガ-ボールドウィン ウィリアム
学期曜日時限 春学期  木3時限
科目区分 専門選択(言語学・応用言語学系) 配当年次 2年以上 単位数 2
使用教室 16-307 キャンパス 早稲田
科目キー 1503006425 科目クラスコード 01
授業で使用する言語 英語
  コース・コード LNGF223L
大分野名称 言語学
中分野名称 外国語教育学
小分野名称 英語教育
レベル 中級レベル(発展・応用) 授業形態 講義

シラバス情報

最終更新日時:2019/03/01 16:07:34

授業概要 This class will help students to apply their knowledge of English to the elementary school environment and prepare for teaching fieldwork practice. Students will be able to plan and demonstrate effective lessons, use standard materials and activities, plan and structure individual and team teaching lessons, and conduct effective assessment of student abilities.  


授業の到達目標 Students will be able to:
-Plan classes using the course of study
-Plan solo and team teaching classes
-Plan classes while taking into account the realities of language learning and elementary schools
-Identify trends in moving towards English as a subject in elementary schools
-Teach English and culture through experiential learning
-Use English to communicate and demonstrate communication behaviors
-Acclimate students to the sounds and expressions used in foreign languages
事前・事後学習の内容 Each week will include regular homework from the textbook, along with lecture reviews, and preparation for in-class presentations. Students must have access to a PC for homework.
授業外時間の学習のために、インターネットを使えるパソコンが必要です。
授業計画

授業計画

授業の基本とオリエンテーション
早期英語学習の基本について
早期英語学習の原理
指導計画: 単元のテーマ
回 指導計画: 活動の組合せ
回 聞く・話すための指導
回 読む・書くための指導
回 理解度確認
絵本と紙芝居
第10回 評価の基準
第11回 英語による授業経営
第12回 ICTの活用
第13回 動機付けのための指導
第14回 授業取り組み(エンゲージメント)のための指導
第15回 振り返り
教科書 Kang, J. S., & Crandall, J. (2013). Teaching young learners English. Heinle. ISBN-13: 978-1111771379
参考文献 学習指導要領解説ー外国語編
Hi Friends 1 & 2
英語ノート 1 & 2
小学校英語の基本の「き」
成績評価方法
割合 評価基準
試験: 0% N/A
レポート: 30% Final course test - 30%
平常点評価: 60% Homework - 40%
Presentations - 30%
その他: 0% N/A
備考・関連URL

ページの先頭へ戻る

Copyright © Media Network Center,Waseda University 2006-2019.All rights reserved.

read