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シラバス詳細照会

シラバス詳細照会

  • 講義要項やWebシラバスの記載内容は、登録された受講生の人数や理解度に応じて、授業開始後に変更となる可能性があります。

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授業情報

開講年度 2019年度 開講箇所 大学院文学研究科
科目名
英語学演習1-2

担当教員 ライアン スティーブン/ホサイン タニア
学期曜日時限 秋学期  01:木3時限/02:月4時限
科目区分 コース設置科目(演習) 配当年次 1年以上 単位数 2
使用教室   キャンパス 戸山
科目キー 34Z1282892 科目クラスコード 01
授業で使用する言語 英語
  コース・コード LITE651S
大分野名称 文学
中分野名称 英語圏文学
小分野名称 英語学
レベル 修士レベル 授業形態 演習/ゼミ

シラバス情報

最終更新日時:2019/03/05 16:55:04

副題 Second language acquisition and foreign language education
授業概要  The aim of this seminar is to deepen knowledge in one or more of the following areas: English language pedagogy, second language acquisition (SLA), language policy, and cultural aspects of language teaching and learning. Specific topics and texts will be decided in consultation with students. As a seminar, students will be required to summarize and present material that they have read each week and take turns leading the discussion. Students will write mid-term reviews of pertinent literature on their chosen topics and a final semester report. Reports will also be presented orally. The seminar will be particularly appropriate for students interested in careers in the educational field after graduation, and for in-service teachers wishing to deepen their knowledge of the above issues.
授業の到達目標  Students will be able to plan and execute research for a master's thesis
授業計画
1:
第1回
Possible topics may include:
The communicative classroom
2:
第2回
Examining tasks in the EFL classroom
3:
第3回
Living with more than one language
4:
第4回
The pragmatic side of language
5:
第5回
The good language learner
6:
第6回
Researching language learners' needs
7:
第7回
Approaches to curriculum design
8:
第8回
Evaluating language learners
9:
第9回
Teacher planning and classroom goals
10:
第10回
Researching about language
11:
第11回
Planning a research proposal
12:
第12回
Introducing quantitative data collection
13:
第13回
Introducing qualitative data collection
14:
第14回
Task-based language learning
15:
第15回
Presentations and evaluation
教科書  The final schedule will be decided in consultation with students, and may vary from the syllabus.
成績評価方法  Research paper and presentation - 50%
 In-class participation - 50%

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